Selec - Považský Inovec:

Zdravím všetkých, ktorí si radi čítajú reporty z turistických ciest :-) Dúfam, že sa niektorými výjazdmi necháte inšpirovať a sami tieto krásne miesta navštívite. Tak poďme na to. Polovica januára za nami, tento rok zatiaľ miernejšia zima a málo snehu. Je sobota ráno a ja sa vyberám smer Selec. Práve zo Selca chcem štartovať na dnešný výstup na Považský Inovec.

Keď prídete do dedinky Selec choďte skoro až na jej koniec, tam budete vidieť po ľavej strane turistický rozcestník, hneď pri hľavnej ceste. Vedľa tečie potok so spádom. Je tam aj menšie "parkovacie miesto" na cca 3 autá.

Tu nechávam auto a vyrážam smerom hore po zelenej značke. Za domami je taká menšia roklinka, kadiaľ na jar steká voda z lúk. Za roklinou vyjdete hore nad dedinu na Selecké lúky. Na jar a v lete to tu môže byť krásne :-)

Po lúkach prejdete do lesa, nemusíte sa báť cesta je dobre vyšlapaná a značená. Sú tu pekné tufové kamene. Prejdete kúsok lesom a po pravej strane by ste mali mať starý vlek.

Cesta je stredne náročná, v podstate je to stále do kopca až na vrchol inovca, takže sa nemusíte báť nohám dáte zabrať :-)

Turistický chodníček je spevnený a hora je taká kamenistá, veľmi zaujímavá.

V tejto prvej časti je všade kopa kamenia a staré buky,ktoré tu ukazujú svoje mohutné korene. Táto oblasť sa nazýva Selecké kamenné more. Bohužiaľ na turistickom chodníku som nenašiel žiadny smerovník ani označenie Seleckého kamenného mora. Na internete som si dohľadal informácie a našiel nejaké fotografie, kde sú krásne skalné útvary a výhľady na Považský Inovec. Myslím, že aby ste sa ku nim dostali bude treba vyliezť na vrchol tejto hory. Keďže si chcem v budúcnosti túto túru ešte zopakovať, určite to tu ešte poriadne preskúmam :-)

Pokračujem ďalej po turistickom chodníku. Drobné kamene sa postupne vytrácajú a objavujú sa ďalšie skalné útvary. Tu si niekto dokonca postavil prístrešok.

Chodník ďalej pokračuje dole menším kopcom okolo krmelca a starých strojov, ktoré pravdepodobne slúžili pri ťažbe dreva, momentálne tu hrdzavejú. Vychádzam na križovatku, kde pred nedávnom sťahovali drevo. Tu je opäť menší smerovník. Ja idem ďalej po zelenej značke. Tu začína asi najväčšie stúpanie.

Sú tu zaujímavé lesklé sľudové kamene. Tí čo majú radi horniny si prídu na svoje. Po vcelku prudkom stúpaní bukovým lesom prichádzam k smrečinám. Tu sa ešte drží posledný sneh.

Ešte kúsok a ste pri turistickom smerovníku Pod Inovcom 940m.

Odtiaľto je to na vrchol Považského Inovca už len 15minút po červenej značke. Najhoršie stúpanie máte za sebou :-)

Ak by ste sa chceli občerstviť môžete zísť dole na Chatu pod Inovcom, kde varia a dá sa tam aj prespať.

Ja ale pokračujem cestičkou hore na vrchol Inovca. Chodník je tu poriadne zľadovatelý, tak musím dávať pozor.

Prichádzam k ďalšiemu smerovníku Sviniarky 1005m. Kúsom pod ním je výhliadka Dr.Bundalu. Určite sa tam zbehnite mrknúť vrchol Považského Inovca je zarastený, takže výhľad je len z tejto vyhliadky. Sú tam skalné útvary, z ktorých je pekný výhľad na okolie. Môžete hľadať aj Trenčiansky hrad, ktorý je tiež vidieť :-)

Tu je tip na ďalšiu peknú vyhliadku ktorá sa nachádza 10 minút od vrcholu Inovca. Vyhliadka menom Palúch.

Aktuálne: Od decembra 2015 je na Inovci aj nová turistická rozhľadňa odporúčam výhľad je úžasný.

Na vrchol Inovca je to už iba kúsok. Na vrchole je Smerovník, Kniha návštev a Kríž, ktorý sem doniesli veriaci z Jastrabia + menší altánok. A sú tu dve satelitné veže. Jedna z nich je vojenská. Krásny výstup za mnou. Výstup mi trval 2hodiny a 5minút a to som sa zdržoval fotením a natáčaním, takže zdatnejší jedinci to zvládnu aj za kratší čas :-)

Výstup na Inovec je krásny. Je to taký lesný výstup, keďže skoro stále idete lesom. Po ceste môžete obdivovať krásy prírody. Určite Vám sem odporúčam zájsť.

Po ceste naspäť si ešte uvarím polievku a pomaličky zchádzam do dedinky Selec, kde som ráno štartoval.

Opäť fajný turistický deň.