Súľovské Skaly:

Poslednú novembrovú nedeľu sme si plánovali turistiku na Považský Inovec. No nakoniec všetko dopadlo inak :-) Ešte deň pred tým sme sa s našimi kamarátmi dohodli, že nakoniec pôjdeme pozrieť Súľovské skaly.

Rozhodli sme sa vyraziť o osmej hodine ráno, keďže autom to nemáme ďaleko. Ideme smerom od Nemšovej po diaľnici. Pred Bytčou schádzame na starú cestu a potom z nej odbáčame do prava tak ako nám značí tabuľa so smerom ku Súľovským skalám. Už po ceste do dedinky Súlov vidíme krásne a mohutné skaliská. Kúsok pred dedinkou Súľov je po pravej strane malinké turistické parkovisko. Tu nechávame auto. Parkovisko je nestrážené ale ževraj platené. Neviem síce, kde sa platí nikto tam peniaze nevyberá ani tam nie je žiaden automat tak sme neplatili nič :D

Na druhej strane máte dva turistické rozcestníky so značením. My sa vydávame po zelenej značke a náučnom chodníku, ktorý vedie k zrúcanine hradu Súľov.

Hneď zo začiatku je troška strmšie stúpanie lesom. Po ceste je vidieť zaujímavé skalné útvary. Pri tom najzaujímavejšom robím foto.

Pomaličky sa blížime k vrcholu a už sa nám pred očami vynárajú mohutné skaliská. Je to paráda, pripadám si ako v rozprávke. Krásne skalné štíty všade na okolo. Ešte aj počasie nám neskutočne praje. Je krásne slnečno na to, že je koniec novembra paráda.

Všade tu rastú krásne borovice, borievky a na skalách sa miestami držia skalné ruže.

Všetci sa kocháme prvými pohľadmi a tešíme sa čo príde ďalej. Až keď prídem domov a čítam si na internete niečo o suľovských skalách, dozvedám sa že v týchto prvých úsekoch sa nachádza vzácny prírodný úkaz Gotická brána. Dosahuje výšku 13m. Mohol som si ju poobzerať troška lepšie snáď nabudúce :-) Kedysi chodník prechádzal aj touto bránou teraz je brána mimo chodníka takže ju ľahko prehliadnete dajte si na to pozor.

Tu je na fotke :

Pokračujeme stále po zelenej a po ceste je stále na čo pozerať robím jednu fotku za druhou :-)

Pomaličky sa blížime k zrúcaninám Súľovského hradu, ktorý kedysi slúžil na pozorovanie strategických ciest.

Štveráme sa úzkou skalnou chodbou do zrúcaniny hradu. Tu narážame na smutný pamätník mamičky a jej malého synčeka, ktorých tu zabil blesk :-( Česť ich pamiatke, je to smutné :-(

Malým rebríkom sa dostávame cez úzku škáru na hornú časť bývalého hradu, kde je neskutočný výhľad na okolité okolie. Pripadám si ako orol vo výšinách :-)

Po vynadívaní ďalej pokračujeme dole strmým kopcom, naštastie je tam zábradlie ktoré uľahčuje zostup. Prichádzame na lúku pod hradom. Je to taká rovinka v lese, kde sú dve ohniská. Bohužiaľ je tam "nehorázny bordel" takže sa len napijeme napájame sa na červenú značku a ideme ďalej.

Chvíľku ideme lesom tu a tam sa vynárajú zaujímavé skalné stĺpy. Neskôr prichádzame k lezeckej stene, kde si prídu na svoje horolezci. No a tu je zasa prudšie stúpanie k parádnej výhľadni.

7eee7w7ew

Je to nepríjemný pocit postaviť sa na kraj výhľadne, keď pod vami je skalný zráz a poriadna výška. Robíme si nejaké fotky a ideme ďalej.

Na tejto severnej strane sa drží prvý sneh.

Postupne prechádzame vrcholy a zaujímavé skalné útvary. Je tu naozaj čo obdivovať treba sem prísť od skorého rána a motať sa celý deň.

Nechávame si niečo aj nabudúce a dohodneme sa,  že na dnes stačilo. Opatrne sa vyberáme krížom dole strmím lesom na lúku, kde sa chystáme pripraviť obed. Z dola sa nám ešte naskytnú krásne výhľady na skaly nad nami. Napájame sa na žltú značku, ktorá nas dovedie na kraj lúky kde je turistické značenie. 15min od nás by mala byť nejaká jaskyňa. Keďže už sme dosť hladný, nakoniec sme sa rozhodli, že si ju necháme nabudúce.

Na blízkom ohnisku zakladáme oheň a pripravíme si špagety, zemiačky v pahrebe a osvieži nás aj krásna studnička.

Po menšom odychu vyrážame ďalej do dedinky Súľov. Tu ešte posledné pohľady na majestátne Súľovské skaly. Kocháme sa  pohladmi z lúk pod skalami.

Krásna turistika za nami. Ani som nemal šajnu aké krásy na Slovensku máme, bolo tu vážne nádherne a určite sa sem ešte vrátime. Cez dedinku Súľov sa vraciame naspäť na parkovisko, kde si ešte v blízkom potôčiku opláchneme topánky a plný krásnych zážitkov sa vydávame domov.